Johan Molander, managing partner på kommunikationsbyrån Narva vill dela ut en medalj till Lund för kulturprojektet med mushusen.
”Mushusen i Lund förtjänar medalj! En kultursatsning på 99 000 kronor lyckas med det som alla kommunpampar drömmer om, att sätta kommunen på kartan”, skriver Johan Molander på Twitter.
Han lägger till:
”Det är något som man ofta tror ska ske genom en varumärkesplattform eller ett äventyrsbad med en budget på 1–500 miljoner kronor”.
Men mushusen har också fått mycket kritik och negativa kommentarer inte minst på Twitter där en del opinionsbildare anser att det är slöseri med skattemedel. Det tycker Johan Molander är ovidkommande.
”Mushusen är ju en pr-succé”, smsar han till Dagens Opinion.
Så att et blev många negativa inlägg spelar ingen roll?
”Det får ni fråga Lund”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...