Byrån startas på initiativ av Reformklubben som bland annat jobbar med Kommunal. Även mediebyrån Tre Kronors kreativa chef David Ziemsky går in som delägare i byrån jämte Dear Future.
Tanken är att erbjuda kampanjer som påverkar opinion och politik.
 
‑ Det finns i dag ingen politisk kampanjbyrå i Sverige som det gör i USA och Storbritannien. Men det finns behov av stora kampanjer som ändrar opinion och regelverk, säger Jakob Ohlson, kreativ chef för Reform Act och vd för Dear Future.
 
Kan ni göra kampanjer för politiska partier?
‑ Absolut. Vi räknar med att politiska partier ska knacka på dörren.
 
Och om Jimmie Åkesson (sd) knackar på dörren?
‑ Jag har svårt att se att det skulle fungera. De flesta skulle bli obekväma. Jag tror inte det är aktuellt, säger Jakob Ohlson.
 
Vad tycker du om reklamen Sverigedemokraterna gjorde inför valet 2006?
‑ Den var djupt obehaglig. Det finns inget mer att säga. Vi kommer inte att jobba med Sverigedemokraterna. Men vem gör det?