Det var i början av september som SKTF presenterade sitt nya namn, för att bättre återspegla förbundets organisation.
– Det har gått över förväntan, jag är stolt och glad, säger Visions kommunikationschef Karin Ottosson.
Två månader senare, säger hon, har förbundet märkt av en medlemsökning.
– Det vi har sett är att vi gått starkt plus under september och oktober. Vi ser ett enormt starkt inflöde av nya medlemmar.
Karin Ottosson säger att namnet nu måste få hinna sätta sig, och enligt förbundets egna undersökningar har det redan börjat etablera sig.
– Vi har en känsla av att det sitter väldigt bra. Vi har också lite fokusgrupper, där vi ser att namnet sitter.
Är det många som förvirrats av namnbytet?
– Nej, det är det inte, förvånande få faktiskt. Samtidigt ska man komma ihåg att det var vårt förbundsmöte som fattade beslutet 2010, och vi har haft med oss väldigt många under resan. Vi har träffat över 100 000 medlemmar under hösten, när förtroendevalda varit ute och lanserat namnet.
Hur mycket kostade namnbytet?
– Själva namnbytet kostade 3-4 miljoner kronor. Sedan har vi gjort andra saker kring det, som lanseringen och annonsering och så vidare. Totalt blev kostnaden ungefär 15 miljoner kronor.
Ardalan Samimi
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...