Kampanjen går i Instagram, Facebook, Youtube och TikTok.

”Med humor och nostalgi vill vi med kampanjen uppmana vår målgrupp att fortsätta drömma och våga satsa på en ny karriär. Vi ser fram emot att välkomna alla superhjältar till bygg- och it-branschen”, kommenterar Ellinor Wernberg, marknadskoordinator på Nackademin.

Med kampanjen vill Nackademin sticka ut:

”Utbildningssektorn är en bransch som traditionellt sett gjort betydligt mer konservativ och stram kommunikation. Vi tycker att tiden är mogen för att skapa en mer lekfull kampanj som talar till mottagarens känslor snarare än enbart förnuft”, säger Michelle Vistam, copywriter på Chiffer.

Kampanjen pågår till 2 maj.

arbetsgrupp
Chiffer
Mimmi Liljegren, kundansvarig
Michelle Vistam, copywriter
Ylva Söderberg, art director
Björn Owen Glad, cd
Andreas Granberg, tillväxtchef
Marie Carlsson, produktionschef
Kalle Stillersson, fotograf
Olof Jonsson, gaffer

Nackademin
Ellinor Wernberg, marknadskoordinator
Lina Ingemyr, marknadskoordinator