Microsoft stänger it-fik men lagrar Jonas på camping i Almedalen
Microsoft vill göra sin datalagring på internet, Skydrive, till en snackis i Almedalen
Microsoft vill göra sin datalagring på internet, Skydrive, till en snackis i Almedalen. Trots att det rör sig om ett erbjudande i första hand till konsumenter.
– Målgruppen är egentligen alla svenskar, men vi vet att Almedalen är en arena för att prata om många olika saker och vi ville passa på att visa vår tekniska förmåga att lösa ett problem som vi tror många har med att lagra sina personliga data, säger Fredrik Wallner, ansvarig för konsumentmarknad på Microsoft.
JMW och Microsoft byggde inför Almedalsveckan en tävling där vinnaren får bo, läs bli ”lagrad”, hela Almedalsveckan i en husvagn på en camping i Visby. Vinnare skulle bli den som bäst kunde motivera en vecka i husvagn på 300 tecken. Tävlingen spred i sociala medier, men hur många som faktiskt tävlade, har det inte gått att få en uppgift om.
Sex finalister gjorde i alla fall upp om vinsten som gick till Jonas Gustafsson, som jobbar på ESBRI, Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning.
Han skrev en vers och juryn gav svar på tal: "med lagringsvers Jonas oss charma när han om brist på boende i Almedalen larma vi får hoppas han får det bra där lagrad i sin egen molnmackapär".
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.