Den 27 oktober är det ett år sedan strejken mot Tesla inleddes, en årsdag LO-förbunden tänker ta till vara på.
– På söndag är det ett år sedan strejken började. I samband med det lyfter vi våra hjältar, de som strejkar och alla strejkvakter som står ute i ur och skur, säger Joanna Abrahamsson, kommunikationschef på IF Metall.
Redan idag, torsdag 24 oktober sjösätter alla LO-förbund en gemensam kampanj med budskapet: Sedan strejken startade för ett år sedan har LO-familjen tillsammans tecknat 6000 kollektivavtal. Det är normalläge. Men det står inte Tesla på ett enda av dem.
– Vi vill lyfta vikten av den svenska modellen och kampen för jussta villkor för IF Metalls medlemmar på Tesla.
Alex Mörén
alex@dagensopinion.se
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
