
– Kampanjen kritiserar den marknad som vi själva och våra kunder verkar på. Den går stick i stäv med det uppdrag vi har och bedriver, säger Jernhusens pressansvariga Cecilia Granath, till Aftonbladet.se.
Att det är ett statligt bolag som stoppar annonseringen upplever Jonas Pettersson som "ännu mer förvånande".
‑ Vad händer nästa gång ett politiskt parti vill annonsera där med ett budskap som är kritiskt till järnvägen och det stoppas? Om Jernhusen skulle annonsera i våra tidningar skulle vi aldrig stoppa dem, säger han.
Seko ska nu hitta nya vägar för sin kampanj som har en budget på 500 000 kronor och är framtagen i egen regi.
‑ Plan ett var att köra hos Jernhusen. Nu kör vi på andra ställen som tidningen Kupé och annonsplatser in i närheten av tågstationer.
Varför vill ni vara nära tågstationerna med era annonser?
‑ Det är ofta då man har tid att läsa. Och vi vill gärna vara nära resenärerna som påverkas av störningar i tågtrafiken.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...