Hur har du förberett dig inför årets Almedalen?
– Jag har ju många evenemang jag ska delta i, så det har mest varit att försöka få koll på dem.
Vad har du för förväntningar?
– Att det blir jättemycket folk. Mer än det kanske kommer vara någon gång igen. Men jag tycker att det är kul att det är stort med mycket blandning på människor från både företag, kommuner och ideella organisationer, på samma ställe. Det är fantastiskt.
– Att det blir jättemycket folk. Mer än det kanske kommer vara någon gång igen. Men jag tycker att det är kul att det är stort med mycket blandning på människor från både företag, kommuner och ideella organisationer, på samma ställe. Det är fantastiskt.
Har du någon spaning inför veckan?
– Nja, jag går dit med ett rätt öppet sinne. Det ska bli spännande att se vad folk hittar på. De flesta har inte som ambition att synas och märkas mest i hela världen, utan deras tanke är att ha några fruktsamma möten och seminarier med folk som är intresserade av deras frågor och få till en bra dialog. Det är gott nog. Men sedan finns det några som hittar på lite andra saker.
– Nja, jag går dit med ett rätt öppet sinne. Det ska bli spännande att se vad folk hittar på. De flesta har inte som ambition att synas och märkas mest i hela världen, utan deras tanke är att ha några fruktsamma möten och seminarier med folk som är intresserade av deras frågor och få till en bra dialog. Det är gott nog. Men sedan finns det några som hittar på lite andra saker.
Du sitter i juryn för Hetast i Almedalen. Vad krävs för att vinna?
– Det ska vara något som är lite utöver det vanliga. Gärna något som det snackas om även efteråt och inte bara syns och märks där. Sedan är det också viktigt att man får fram sitt budskap. Det räcker inte att bara göra ett superjippo som skapar snygga bilder i tidningen, utan det måste på något sätt framgå vad det är man vill ha sagt. Det får inte annars den påverkanseffekt som man kanske vill ha för att komma i fråga för den här utmärkelsen.
– Det ska vara något som är lite utöver det vanliga. Gärna något som det snackas om även efteråt och inte bara syns och märks där. Sedan är det också viktigt att man får fram sitt budskap. Det räcker inte att bara göra ett superjippo som skapar snygga bilder i tidningen, utan det måste på något sätt framgå vad det är man vill ha sagt. Det får inte annars den påverkanseffekt som man kanske vill ha för att komma i fråga för den här utmärkelsen.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.