Geelys innovationscenter i Göteborg à 104 000 kvadratmeter och med plats för över 3 500 arbetsplatser har fått ett varumärke.

Centret ska lystra till varumärket Uni3, om huvudmännen får som de vill.
Det är ett varumärke skapat av byrån Brandwork tillsammans med Geely. Till varumärket finns nu också en logga och en grafisk profil. Varumärket ska användas när innovationscentret ska locka till sig den rätta mixen av kreatörer, innovatörer, konstärer och entreprenörer och liknande och då ska det inte förknippas för mycket med Geeyls kärnverksamhet: utveckling och tillverkning av bilar som Polestar och Volvo.

– Vi vill bjuda in till ett gemensamt varumärke, säger Stefan Lundin, pr-chef för Geely i Sverige.

 

Hur ska ni använda varumärket?
 – Vi kommer att jobba ganska mycket med varumärket bland att för våra besöksytor för koncerter och event, vi har bland annat ett atrium för över 600 människor. När väl corona-vaccinet är på plats.

Uni3 står för unite/unify i kombination med uttrycket ”ett plus ett blir tre”.

Vad kommer byggnaden att heta när den göteborgska folkhumorn har slagit till?
 – Tanken med Uni3 är att förekomma folkhumorn, men jag är säker på att den kommer att döpa om den. Vi hoppas förstås att det inte ska heta ’Glenns hus’. Men det ligger i det göteborgska sinnelaget att folket namnger hus.

arbetsgrupp Geely
Stefan Lundin, pr-chef

Matias Cindric, varumärkesansvarig Uni3

Tingting Niu, projektledare

 

arbetsgrupp Brandwork
Viktor Ehrenberg, varumärkesstrateg
Maja Törnquist, projektledare
Kristian Hallberg, design director
Gudbjörn Valgeirsson, design director
Agnes Wicktor, copy
Emelie Selberg, copy
Hannah Håkansson, motion graphics
Conny Fridh, filmproducent