
Från och med i höst ska uppåt 200 000 hushåll få sin värme från Fortums träfliseldade biokraftvärmeverk, en del i ansträngningarna att skapa en helt förnybar produktion till år 2030 och en investering på 5 miljarder kronor.
På plats under invigningen var förutom Ibrahim Baylan, Fortum Värmes vd Anders Egelrud, Pekka Lundmark, koncernchef Fortum, Göran Långsved, styrelseordförande Fortum Värme och Mattias Klum, äventyrare och fotograf.
I samband med invigningen sparkar Fortum i gång en veckas kampanj. I morgon kommer tidningen Metro att förses med ett omslag, så kallad wrapp, med en bild över en sotig vägg på Hornsgatan där ett graffitti-motiv har tvättats fram. Utöver det ska Fortum annonsera digitalt och sprida nyheten om det nya kraftvärmeverket via sociala medier.
– Det är en jättestor milstolpe, så vill vi passa på att sprida kunskap och berätta vad vi gör. Vi vill uppmärksamma stockholmarna på vad vi gör och hur de bidrar till en hållbar lösning, att vi gör det tillsammans. Många stockholmare är också kunder till oss, berättar Ebba Jemt, marknadsföringschef för Fortum Värme.
Varför valde ni just denna kampanjform?
– För att göra något som engagerar stockholmarna. Den rena konsten är även en fin symbol för ett renare Stockholm vilket vår nya anläggning bidrar till. Och en så kallad reversed graffitti har, vad jag vet, inte gjorts i Stockholm tidigare.
Kampanjen har tagits fram av brand experience-byrån Occasion.
arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Ebba Jemt, Marknadsföringschef Fortum Värme, Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig Fortum Sverige
Uppdragsgivare: Ebba Jemt, Marknadsföringschef Fortum Värme, Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig Fortum Sverige
Projektteam
Brand Experience-byrå: Occasion
Kundansvarig: Fia Nordin
Projektledare: Jennie Holmgren
Art Director: Peter Hammarstrand
Produktionsbolag: Lygrell & Silver
Regi/DoP: Johan Lygrell
Regi/DoP: Johan Lygrell
B-foto/Post Production: Richard Silver
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.