• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

09 May 2016

Fortum kör i gång kraftverk med Ibrahim Baylan och omvänd graffitti

Från och med i höst ska uppåt 200 000 hushåll få sin värme från Fortums träfliseldade biokraftvärmeverk, en del i ansträngningarna att skapa en helt förnybar produktion till år 2030 och en investering på 5 miljarder kronor.

Från och med i höst ska uppåt 200 000 hushåll få sin värme från Fortums träfliseldade biokraftvärmeverk, en del i ansträngningarna att skapa en helt förnybar produktion till år 2030 och en investering på 5 miljarder kronor.
 
På plats under invigningen var förutom Ibrahim Baylan, Fortum Värmes vd Anders Egelrud, Pekka Lundmark, koncernchef Fortum, Göran Långsved, styrelseordförande Fortum Värme och Mattias Klum, äventyrare och fotograf.
I samband med invigningen sparkar Fortum i gång en veckas kampanj. I morgon kommer tidningen Metro att förses med ett omslag, så kallad wrapp, med en bild över en sotig vägg på Hornsgatan där ett graffitti-motiv har tvättats fram. Utöver det ska Fortum annonsera digitalt och sprida nyheten om det nya kraftvärmeverket via sociala medier.
– Det är en jättestor milstolpe, så vill vi passa på att sprida kunskap och berätta vad vi gör. Vi vill uppmärksamma stockholmarna på vad vi gör och hur de bidrar till en hållbar lösning, att vi gör det tillsammans. Många stockholmare är också kunder till oss, berättar Ebba Jemt, marknadsföringschef för Fortum Värme.
Varför valde ni just denna kampanjform?
– För att göra något som engagerar stockholmarna. Den rena konsten är även en fin symbol för ett renare Stockholm vilket vår nya anläggning bidrar till. Och en så kallad reversed graffitti har, vad jag vet, inte gjorts i Stockholm tidigare.
 
Kampanjen har tagits fram av brand experience-byrån Occasion.
 
arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Ebba Jemt, Marknadsföringschef Fortum Värme, Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig Fortum Sverige
Projektteam
Brand Experience-byrå: Occasion
Kundansvarig: Fia Nordin
Projektledare: Jennie Holmgren
Art Director: Peter Hammarstrand
Produktionsbolag: Lygrell & Silver
Regi/DoP: Johan Lygrell
B-foto/Post Production: Richard Silver

oskar

rahlenoskar@gmail.com

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

lobbying

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-08, 13:09

Svensk PR: Lobbyregistret inte rätt väg att gå

Branschorganisationen Svensk PR ser stora brister med det föreslagna upplägget.

lobbyingpolitik
2025-05-08, 10:12

Precis kritiserar förslaget om lobbyregister

Ett lobbyregister riskerar att hämma det demokratiska samtalet, enligt Precis.

lobbyingpolitik
2025-05-06, 15:37

IOGT-NTO gör tummen upp för lobbyregister

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO är tidigt ute och gör tummen upp med en brasklapp för det lobbyregister som inynskommittén förväntas presentera på torsdag.

lobbyingopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 09:28

Förslag på lobbyregister kommer

Den parlamentariska ”insynskommittén” kommer att på torsdag presentera förslag på ett svenskt lobbyregister, enligt läckor till Dagens Nyheter.

lobbyingpolitikpr
2025-04-16, 23:59

S sätter press på lobbyisternas – och Svenskt Näringslivs opinionsbildning

Inför partikongressen 28 maj – 1 juni 2025 tydliggör Socialdemokraternas sin syn på lobbyregister och branschförbundet Svenskt Näringslivs finansiering av sin opinionsbildning.

lobbyingopinionsbildningpolitik
2025-02-14, 15:55

Stormig Miljömålsberedning får kritik från alla håll

Miljömålsberedningen var oense i flera tunga frågor och resultatet, hur Sverige ska leva upp till sina åtagande vad gäller upptag och utsläpp och biologisk mångfald, får kritik från alla håll och kanter.

lobbyingopinionsbildning
2025-02-12, 22:19

Lumo-konsulter indragna när Region Stockholm polisanmäls

UPPDATERAD. En man har polisanmält Regions Stockholms styrelse, och ytterst finansregionrådet Aida Hadžialić (s) för trolöshet mot huvudman för upphandlingen av ett nytt journalsystem à 10-12 miljarder kronor. Två tunga konsulter på public affairs-byrån Lumo Advice nämndes i samtalen med polisen, berättar anmälaren som vill vara anonym.

Affärerlobbyingpr
2024-09-03, 12:42

Norwegian hyllar Moderaternas fimpning av flygskatten

Den moderatledda regeringen avskaffar flygskatten. Flygbolaget Norwegians koncernchef hyllar regeringens infrastrukturminister.

infrastrukturlobbyingopinionsbildningpolitik
2024-02-21, 13:35

Statlig utredare jobbar som pa-konsult

När regeringen utnämnde en utredare till en utredning om elmarknadens utformning framgick inte att personen i fråga jobbar som public affairs-konsult på en byrå i Stockholm.

energilobbyingpolitik
2024-02-14, 10:39

Oatly gas-pressar regeringen via Mette Frederiksen (s)

UPPDATERAD. Den svenska havrekoncernen Oatly går över sundet till Danmark för att sätta press på den svenska regeringen att minska metanutsläppen från jordbruket.

lobbyingopinionsbildning
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Prime ska bli spetsigt – erbjudanden och tjänster försvinner
  • Liberalerna har hittat en ny partiledare
  • Liberalernas partiledar-pressträff skjuts upp
  • Reform Society värvar samhällsbyggare med S och C i bagaget
  • Myndigheter tappar i anseende

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram