
Fåret Frank lanserades 2008 för att symbolisera vad Tele2 ansåg vara sin utmanaroll visavi huvudkonkurrenten Tre. Upplägget med fåret Frank blev Tele2s reklammanér.
Då som nu var det reklambyrån Forsman & Bodenfors som stod bakom.
”På en marknad där allt tenderar att låta likadant är det de som bryter mönstret som gör framsteg och höjer ribban för alla. Vi finns för att ifrågasätta, förbättra och leda förändring där andra nöjer sig. Och det är där Frank kommer in”, kommenterar Carolina Eggertsson, tillförordnad marknadsdirektör på Tele2.
Fåret Frank 2.0 ska vara ett svart-vitt reklammanér där som ”sätter kunden i centrum”.
För den nya grafiska profilen har Tele2 anlitat Stockholm Design Lab.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...