Ombudsmannen och den fackliga förtroendevalda ska enligt anmälaren ha tagit sig ombord på fartyget Waxholm III på måndagskvällen, meddelar arbetsgivarorganisationen Almega i ett pressmeddelande.
Fartyget var på väg att lägga ut från kaj, trots att skärgårdstrafiken befinner sig i strejk. Enligt Almega var fartyget bokat av ett företag för en middagskryssning.
I samband med det hade ett 25-tal personer tagit sig till platsen för att protestera. Sekos ombudsman och förtroendevald ska ha tagit ombord på båten, trots att båtens befälhavare beordrat dem att gå tillbaka i land. Polis tillkallades och tog upp en anmälan mot de båda Seko-medlemmarna.
Dagens Opinion har sökt Jonas Pettersson, kommunikationschef på Seko.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
