De senaste tre åren har Electrolux kampanjat i Almedalen genom att låta medarbetarna bära omkring på företagets produkter. 2009 och 2010 minglade presschefen Erik Zsiga och kollegan Mattias Rådström med varsin dammsugare på axeln och ifjol rullade de omkring ett kylskåp.
 
Men i år valde vitvarujätten att lägga pr-knepet åt sidan.
– Det är så med alla kampanjer, man kan inte återanvända dem hur många gånger som helst. Någon gång får det vara nog, säger Erik Zsiga.
 
Ni har inte ekonomiska bekymmer?
– Nej, det är helt och hållet att vi kände att vi prövat detta och gjort så mycket som vi kunde göra med den idén.
 
Dessutom var upplägget ”relativt billigt jämfört med de flesta andra aktiviteter som genomförs i Almedalen”, tillägger han.
– Mattias Rådström och jag åkte dit och bodde enkelt och gick själva runt med produkterna.
 
I år har han varit här själv och mest fokuserat på frågor med anknytning till Electrolux ”för att lära mig mer”, säger han.