Arbetsförmedlingen har fått 15 miljoner kronor från regeringen för att få arbetsgivarna att öppna dörrarna för funktionshindrade.
– Vi har 100 000 funktionsnedsatta inskrivna som inte vill något hellre än att få ett jobb. Vi vill uppmana arbetsgivarna att se den här kraften och berätta vilka stöd vi erbjuder, säger Greta Svensson, informationschef på Arbetsförmedlingen.
Kampanjen har också fått understöd av arbetsmarknadsminister Hillevi Engström som i ett pressmeddelande http://www.regeringen.se/sb/d/14750/a/176327 berättade att hon stöttade Arbetsförmedlingen.
Pr-byrån Gullers har utformat kampanjen där chefer för företag och myndigheter frontar med funktionsnedsatta medarbetare på helsidor i ett 90-tal dagstidningar. I kampanjen deltar bland flera
Max vd Richard Bergfors och Telias bredbandschef Stefan Trampus.
Arbetsförmedlingen kör kampanjen under hela hösten. Tidningsannonserna följs upp med tv-reklam från 3 oktober.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...