
Den schweiziska sanitetskoncernen Geberit är ute och marknadsför sig för duschtoaletten Geberit AquaClean. Till sin hjälp har bolaget två ambassadörer.
Geberit jobbar med byrån Bindefeld och har tagit fram annonser för printmedia som DI Weekend och olika inredningsmagasin. I kampanjen ingår även banners för retargeting och för köpt streaming (VOD). Dock har inte Bindefeld jobbat med att ta fram reklamen.
De två ambassadörerna är Micael Bindefeld, som driver byrån Bindefeld och artisten Charlotte Perelli.
”Kommunikationsmanéret är samma för samtliga ambassadörer, men budskapen är olika”, berättar Petra Nilsson, marknadschef på Geberit, via mejl.
Hon vill inte berätta om hur de två ambassadörerna ersätts.
”Vi går aldrig ut och talar avtalsformer publikt. Det är konfidentiell information”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...