I årets upplaga lämnades 26 900 bidrag in i 30 underkategorier. Den svenska kommunikationsbranschen har vant sig vid att kamma hem en handfull guld, ett par nävar silver och betraktat brons lite som felräkningspengar. Men framgångarna har de senaste åren minskat och 2025 blev ytterligare ett magert år med ett guld, tre silver och fem brons.
Alla medaljer förutom tre, bringades hem av reklambyrån Nord DDB. Tvåa i medaljligan kommer Stendahls med två silver.
vinnarna Cannes Lions 2025 efter överkategori, kampanj, uppdragsgivare, byrå, valör
radio
The future fan stage, Way out west Nord DDB, brons
film
You have what it takes, Försvarsmakten, Nord DDB: Stockholm, brons
design
Workwear for kids, SOS Barnbyar, Nord DDB, brons
digitalt hantverk
Moments, Volvo cars, Stendahls, silver
moments, Volvo cars, Stendahls, silver
pr
Nordea, The parental leave mortgage, Nord DDB, guld
Nordea, The parental leave mortgage, Nord DDB, silver
aktivering
The parental leave mortgage, Nord DDB, brons
kreativ kommers
Elgiganten, Gamepay payment solution, Leo, brons
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
