Expertgrupperna är en del av Sveriges Annonsörers strategi som har som syfte att ”återta marknadsfunktionens roll som strategisk affärspartner”.
”Det kräver ett nytt sätt att arbeta där vi samlar expertis, bygger kunskap och involverar våra medlemmar i utvecklingen av branschens viktigaste frågor”, kommenterar Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer.
Hon leder själv varje expertgrupp tillsammans med konsulter och forskare.
Expertgrupperna är tänkta att ”adressera branschens mest angelägna utmaningar” och de är följande:
effekt – ”hur marknadsföring skapar affärsvärde och vilka kpier som bör användas”
Mats Rönne
Mats Georgson
Niklas Bondesson
Carl Peyron
Linda Gusfason Neal
Niklas Norström
Camilla Lif
Malin Sjöman
Anne Gro Gulla
Robert Ryberg
transparens i medieköp – ”för rättvisa och insyn i medieinvesteringar”
Mats Rönne
Neda Kanni
Christina Wihlner Lentell
Martin Krona
Fredrik Kinge
Mazi Sajjadi
organisation, ledarskap och kultur – ”för välmående team och effektiva processer”
Daniel Collin
Gunilla Bergh
Henrik Jansson
Annelie Forsell
Kaj Johansson
Pia Grahn
Laura Mähler Nelander
Sandra Pettersson
ansvarsfull marknadsföring – ”med fokus på etik, hållbarhet och konsumentskydd”
ännu ej bemannad
ai i marknadsföring – ”hur tekniken påverkar strategi, kompetens och arbetsmetoder”
ännu ej bemanna
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

