Reklambyrån The Pistöl Agency har tillsammans med Planet Creative byggt om Riches sajt. Den innehåller ett antal anekdoter hämtade ur verkliga livet. Dock saknas en. Den om hur personalen en söndag hittade ett bowlingklot med märket Brunswick inkastat genom rutan. På måndag ringde en konsult från pr-byrån Brunswick för att beställa bord. Hovmästaren fick inte ihop det och frågade om de skulle hämta sitt bowlingklot.
Den här anekdoten var för laddad för Brunswick som nyligen hanterade Carema Cares kris åt dess moderbolag Ambea.
– Att Riche är måna om sina gäster och därför respekterar Brunswicks önskemål om att få texten borttagen är självklart. Det är det som gör Riche till Riche. Men personligen tycker jag att det tröttsamt och tråkigt med folk och företag som saknar humor. Och man kan tycka att personer som jobbar med kommunikation och opinionsbildning borde veta bättre, säger Zeke Tastas, kreativ chef på The Pistöl Agency.
Dagens Opinion har försökt få en kommentar från Brunswick. Men ännu inget svar.
– Det är konstigt. Vilka råd skulle de själva ge sina kunder när de får frågor från reportrar, säger Zeke Tastas.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...