Atlas Copco byter gruppidentitet
Den nya positionen lyder ”Teknologier som formar framtiden”. Grundfärgen är numera mörkgrön. Det klassiska blå-vita varumärket kommer att användas av Atlas Copco, som ett av bolagen i koncernen. Gruppens andra bolag kommer att jobba vidare med sina respektive märken.
“Framöver kommer det nya varumärket för Atlas Copco Group att fungera som ett paraply för samtliga varumärken inom koncernen, inklusive Atlas Copco. Det möjliggör för alla våra varumärken att behålla sin individualitet, samtidigt som vi visar på styrkan i att vara en del av något större”, kommenterar satt en viktig del av vår strategi,” säger Mats Rahmström, koncernchef för Atlas Copco Group.
Arbetet har genomförts med ”interna resurser”.
Dagens Opinion söker mer info
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.