Vad är nytt för i år?
– Juryn har förstärkts med en ledamot, Peter Wissing, som har lång och djup erfarenhet av varumärkesarbete och varumärkesundersökningar, berättar Francesca O’Brien, vd för Sveriges Marknadsförbund.
Utmärkelsen har öppnat för nomineringar fram till 15 juni. Vem av finalisterna som vinner sker via en omröstning bland medlemmarna i Sveriges Marknadsförbund på Tendensdagen den 23 oktober på Konserthuset i Stockholm.
Vad krävs för att vinna?
– Alla företag och organisationer med verksamhet i Sverige kan nomineras. Företaget eller organisationen ska ha gjort ett statement och gjort skillnad på samhällsnivå och visat en positiv förflyttning av varumärket under det senaste året
juryn i Årets Varumärke
Johan Eriksson PwC, ordförande
Tom Thörnblom, kommunikationschef på Lyko
Sara Abrahamsson, chief candidate experience officer på Hammer & Hanborg
Peter Wissing, vd på Evimetrix
Francesca O’Brien, vd för Sveriges Marknadsförbund
Rolf van den Brink, chefredaktör på Dagens Opinion
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
