Arbetsmarknaden har haft 1 000 prenumeranter och friex främst bland forskare, journalister och politiker som intresserar sig särskilt för arbetsmarknaden. Det sista numret i den nuvarande formen kom förra veckan.
Under sommaren styrs tidningen om för att bli i första hand arbetsförmedlarnas interna tidning.
 
– Tidningen går från makro till mikro och ska i första hand beskriva arbetsförmedlarnas vardag, säger
Arbetsförmedlingens informationschef Greta Svensson.
Den fem stark man redaktionen jobbar fram den nya tidningen tillsammans med kommunikationsavdelningen. Den förra versionen av tidningen gjordes av byrån A4. Även nu tar Arbetsförmedlingen till externa konsulter, men Greta Svensson, kan ännu inte berätta vilken byrå som är aktuell för uppdraget.
Tidningen har hittills kommit med sex nummer per år.
– Det kan hända att vi kommer ut något tätare från och med hösten, med åtta nr per år.
Förändringarna innebär att Arbetsförmedlingens kommunikationschef Helena Engqvist blir utgivare av tidningen.
På tidningens hemsida skriver tidningens nuvarande chefredaktör Karin Nilsson att hon sett arbetet med tidningen som en sorts public service-uppdrag.