– Nej, säger initiativtagaren Fredrik Erfelt, som till vardags är marknadsanalytiker i det egna bolaget Argument.
Pengarna kommer från personer. Både köttsliga och juridiska.
– Det är en salig blandning av folk som skänker. Det är en stor mängd som skänker små belopp och ett antal som skänker större. Men vi har valt att inte berätta vilka de är. Vi har också fått in 17 700 kronor totalt från sju bolag.
Enligt Fredrik Erfelt jobbar ett tiotal person mer aktivt med Alliansens vänner. Utöver det finns ett nätverk med 4 000 – 5 000 medlemmar ute i landet som delar ut broschyrer och knappt.
– Vårt mål är att bidra till en alliansseger i valet. Men vi jobbar också för att uppmuntra alliansen som helhet.
Mycket av pengarna har gått till annonsering. Enligt Sifo Reklammätningar har Alliansens vänner köpt annonser värde runt 1 miljon kronor brutto fram till augusti.  Men Alliansens vänner har också byggt en community och en hemsida.
Finns det någon rödgrön motsvarighet till er?
– Inte vad jag vet. Men jag har inte engagerat mig så mycket i det.