Åhléns vill förutom att sälja kläder diskutera ”förhållandet mellan kön, kläder och makt”. Åhléns anser att det är på arbetsplatsen ”klädmaktsordningen blir allra tydligast”. Det ska ändras på och därför har 11 makthavare laddat upp de nya profilbilderna ”i förhoppning om att inspirera människor oavsett könstillhörighet att även i professionella sammanhang uttrycka sig friare i sina klädval”.
 
de hjälper Åhléns sälja kläder
Amanda Lundeteg, vd Allbright
Barakat Ghebrehawariat, entreprenör & demokratiagent
Daniel Karlsson, varuhuschef Åhléns City
Gustaf Öhrn, vd Åhléns
Johan Fant, cfo Axel Johnson
Johan Dennelind, vd Telia
Kjell A Nordström, ekonom & författare
Mia Brunell Livfors, vd Axel Johnsson
Per Schlingmann, författare & rådgivare
Seher Yilmaz, ordförande Rättviseförmedlingen
Sohrab Fadai, regionschef Företagarna
 
Åhléns har lovat att återkomma med mer info.