
Vadstena Turism och Näringsliv AB har under ett års tid jobbat med att ta fram ett platsvarumärke för anrika orten. Här är är resultatet.
Arbetet har letts av kommunikationsbyrån Identx men även vadstenabor, företagare, besöksnäring, föreningsliv och politiker ska ha deltagit i arbetet.
Arbetet ledde fram till att Vadstena ska ta positionen En kreativ historia.
”Med En kreativ historia vill vi berätta om Vadstena på ett nytt sätt där vi låter det oväntade och överraskande ta plats. Det vi berättar behöver alltså inte vara historiskt utan ger även utrymme för dagens berättelser om platsen, våra företag och invånare”, kommenterar Jessica Hallros, vd för Vadstena Turism & Näringsliv.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...