
Uppdraget har senast legat hos Jarowskij. Nu kliver Gabardin, som ingår i byrånätverket People, People, People in som nytt produktionsbolag i syfte att förnya tv-produktionen av Unicefs årliga tv-sända insamlingskväll i TV4.
Det nya namnet på eventet är ”En kväll för alla barn”. Enligt Gabardin ska humorinslagen plockas bort för att ge större plats åt ”gripande berättelser från Unicefs arbete runt om i världen”.
”Det ska bli väldigt spännande att se hur väl vi lyckas engagera tittarna och följarna i år. Vi har tillsammans med Gabardin vänt och vridit på varenda detalj för att skapa ett starkt och underhållande program, samtidigt som vi vill förmedla vilken livsavgörande skillnad våra Världsföräldrar är med och bidrar till för alla barn”, kommenterar Jessica Zimmerman, insamlingschef på Unicef.
Det nya formatet har arbetats fram av producenten Alexander Björk och de exekutiva producenterna Sofie Brusell och Ebba Engstrand på Gabardin i samarbete med Unicef Sverige.
Alex Mörén
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.