
I en ny nordisk kampanj siktar Tiktok på att öka medvetenheten om hudcancer och vikten av att skydda sig i solen.
Kampanjen är en del av Tiktoks målsättning att ta position inom samhällsfrågor och att engagera unga i hälsoinformation.
Samtliga Tiktok-användare kommer den 26 juni att få en notis i appen som leder till en kampanjsida med innehåll framtaget av Cancerfonden.
Tiktok har även anlitat svenska Tiktok-kreatörer inom ramen för kampanjen som hjälper till att sprida kampanjen.
”Varje år ser vi unga svenskar dela frågor och erfarenheter kring hälsa på TikTok, så det kändes naturligt att använda plattformens räckvidd för att sprida kunskap om detta viktiga ämne. Kampanjen handlar inte om skrämselpropaganda, utan om att ge unga praktiska råd och en känsla av gemenskap där de kan lära av varandra,” kommenterar Liv Sandberg, general manager för Tiktok i norra och centrala Europa.
Tiktok samarbetar med kommunikationsbyrån Redgert Comms.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...