Svenska Mässan letar kommunikationschef
– Vi har inte haft någon kommunikationschef på koncernövergripande nivå, men det är något som vi tänkt på väldigt länge, säger Svenska Mässans vd Carin Kindbom.
Svenska Mässan, som ligger i Göteborg och har Stockholmsmässan som främsta konkurrent, har i dag en informationschef.
Den nya kommunikationschefen ska dock få övergripande ansvar för den externa och interna kommunikationen i alla kanaler och även fungera som s
– Vi har inte haft någon kommunikationschef på koncernövergripande nivå, men det är något som vi tänkt på väldigt länge, säger Svenska Mässans vd Carin Kindbom.
Svenska Mässan, som ligger i Göteborg och har Stockholmsmässan som främsta konkurrent, har i dag en informationschef.
Den nya kommunikationschefen ska dock få övergripande ansvar för den externa och interna kommunikationen i alla kanaler och även fungera som stöd till vd och ledningen. I tjänsten ingår också att varje år ta fram en kommunikations- och marknadsplan samt utveckla ett nätverk med opinionsbildare och beslutsfattare.
– Kommunikation blir allt viktigare, både internt och externt. Svenska Mässan växer både i antal medarbetare och anläggning och dessutom har vi väldigt många besökare, 1,2 miljoner människor, och en dygnet runt verksamhet. Att inrätta en tjänst som kommunikationschef på koncernövergripande nivå är något vi jobbat med länge, säger Carin Kindbom.
Målet är att ha en kommunikationschef på plats efter årsskiftet.
Svenska Mässan har en omsättning på omkring 900 miljoner kronor.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.