
Krishanteringsföretaget 4C Strategies gör om sin webbplatsen för att förtydliga bilden av verksamheten.
– Vi vill visa företag och organisationer vilken bredd vi har, att vi har verktyg och tjänster för att sy ihop en fungerande lösningar för såväl industriföretag som företag inom telekombranschen och inom offentlig sektor, säger Simon Frankander som är kommunikationsansvarig på 4C Strategies.
Enligt Simon Frankander är 4C Strategies som varumärke fortfarande ganska okänt, trots en stark marknadsposition. Därför behövdes "ett nytt ansikte". Besökare till hemsidan möts nu av spektakulär bild på efterdyningarna av stormen Sandys härjningar i New Jersey, en bild tagen av affärsområdeschefen Jonatan Jürisoo. "We’ll help you to expect the unexpected", är budskapet.
– Före stormen Sandy hade ingen kunnat föreställa sig att en berg- och dalbana skulle flyta omkring i vattnet utanför New Jerseys kust. Vi hjälper våra kunder att vara förberedda på händelser som inte går att förutse. Alla företag vet att deras medarbetare har semester några veckor på sommaren och tar höjd för det, men att ett askmoln från Island skulle lamslå hela den europeiska flygtrafiken var det ingen som kunde förutsäga.
Vilken byrå ligger bakom omgörningen av hemsidan?
– Vi har tagit fram detta tillsammans med Sweet Williams and Pop som vann vårt förtroende under en pitch i höstas. Den tekniska biten har vi gjort inhouse.
– Vi har tagit fram detta tillsammans med Sweet Williams and Pop som vann vårt förtroende under en pitch i höstas. Den tekniska biten har vi gjort inhouse.
Hur ska folk få nys om detta då?
– Vi har kört ut det i sociala medier och via våra nätverk. Vi är också väldigt glada över att vi har en stark kundbas som agerar som en slags amabassörer för oss och hjälper till att sprida det i sina nätverk.
– Vi har kört ut det i sociala medier och via våra nätverk. Vi är också väldigt glada över att vi har en stark kundbas som agerar som en slags amabassörer för oss och hjälper till att sprida det i sina nätverk.
Vad kostade det nya ansiktet?
– Det vill jag inte berätta. Vi har inte betalat jättemycket men förhoppningsvis tillräckligt.
– Det vill jag inte berätta. Vi har inte betalat jättemycket men förhoppningsvis tillräckligt.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...