Hon började i måndags.
– Tre dagar in, jag har fantastiskt kul och är så otroligt imponerad av alla människor här. Det finns ett glöd, ett intresse och en vänlighet i organisationen, med fokus på kund, som jag tycker är fascinerande, säger hon.
Senast kommer Carolin Dahlman från reklambyrån Garbergs, där hon jobbade som planner. Hon har också varit på United Minds samt kommunikationsbyråer i Sydney. På Springtime ska hon som senior projektledare jobba med analys, insikt och strategi.
Carolin Dahlman har även skrivit flera böcker om kärlek och dejting, bland annat boken Love Branding som handlar om kundrelationer.
Hur hjälper ditt kunnande inom det området här?
– För mig har det ett stort samband. Tittar man på varumärken och på kunder, så är det ju faktiskt människor bakom. Mycket av framgången vad gäller kommunikation handlar om relationer och hur man knyter an till varandra. Det handlar om att försöka få en kund intresserad, där finns det många likheter med hur vi går ut och raggar upp någon för att få någons intresse, hur man visar nyfikenhet för den personen. Det finns en spännande koppling där, och mitt intresse för psykologi och människor är relevant även inom den mer kommersiella världen.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...