Paritee, som sedan tidigare äger och driver den skandinaviska pr-byrån Geelumyden Kiese och brittiska Brand2Life växlar upp inom affärsområdet creative technology genom förvärvet av DVA.

Byrån verkar inom gränsen mellan marknadsföring, kommunikation och teknik för att skapa digitala upplevelser. Byrån omsatte 10 miljoner kronor 2023 och hade vid senaste bokslut 6 anställda.

DVA har kontor i Stockholm och arbetar med varumärken som Audi, Mcdonalds, Kungliga Operan, Spotify och Volvo.

”I kraft av sin marknadsposition och sin spets inom allt digitalt, VR/AR/AI, gaming, experiential och real time VFX blir DVA ytterligare en strategisk hörnsten för Paritee vars mission är att bli ett internationellt hem för innovativa byråer och talanger som vill göra en skillnad. Entreprenörskap och en passion för kommunikation präglar både Paritee och DVA och den känslan av samhörighet är en stark grund för vår fortsatta tillväxtresa”, kommenterar Jonas Palmqvist, vd för Paritee och ny styrelseordförande i DVA.

DVA kommer att fortsätta att agera som en oavhängig enhet, enligt Paritee.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se