
Det är duon Alexander Tieu, vd och Eliot Moskowicz, kreativ chef som lanserar byrån Seraya tillsammans med Lovisa Wahlström som kliver in som creative manager.
Erbjudandet utgår ifrån community.
”I takt med att den strategiska och datadrivna marknadsföringen drivs mer av algoritmer än av performance-marknadsförare, har kreativitet blivit en del av kärnan i att hitta tilväxt. Tillsammans med Eliot utmanar, bygger och utvecklar vi våra brands med kreativitet och data – alltid med lönsamhet i fokus”, kommenterar Alexander Tieu, i ett pressmeddelande.
Teamet har bidragit till att lansera varumärken som Dentme, Five Guys Scandinavia och Aurezzi.
”Jag ser de stora kreativa idéerna, Alex ser till att de faktiskt fungerar. Vi utmanar och ifrågasätter varandra varje dag – och det är precis därför vi har gjort något som funkar. Han bygger struktur, jag bygger koncept. Han optimerar, jag ser till att människor bryr sig. Och någonstans mitt i det hittar vi alltid lösningar som betyder något på riktigt”, kommenterar Eliot Moskowicz.
– Byrån siktar på att omsätta 10 miljoner kronor 2025, berättar Eliot Moskowicz för Dagens Opinion.
Byrån vill vända sig till uppdragsgivare med tydliga varumärken som gör upphov till något nytt i sin bransch.
Eliot Moskowicz kommer närmast från tjänsten som chef för varumärkesutveckling på Aurezzi och dessförinnan som kreativ chef på byrån Bright Mind. Han arbetar sedan tidigare tillsammans med Alexander Tieu (tillväxtchef) inom bolaget NCPA Capital.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...