MS&L landar Turkish Airlines
– Vi försöker samordna vår nordiska organisation så mycket som möjligt för att samordna våra insatser. MS&L har en sådan organisation som kan få till ett bra nordiskt arbete, säger Gisele Dueland, marknadschef på svenska Turkish Airlines.
Pitchen, som gjordes i Norge via Turkish Airlines norska enhet, var inget kreativt uppdrag utan fokuserade på team och pris
– Vi försöker samordna vår nordiska organisation så mycket som möjligt för att samordna våra insatser. MS&L har en sådan organisation som kan få till ett bra nordiskt arbete, säger Gisele Dueland, marknadschef på svenska Turkish Airlines.
Pitchen, som gjordes i Norge via Turkish Airlines norska enhet, var inget kreativt uppdrag utan fokuserade på team och pris.
– Vi lämnade en kravlista på saker vi ville ha samt efterfrågade ett förslag på hur de rent manskaps- och kostnadsmässigt kunde lösa det här. Det gjorde MS&L bäst.
– Vi lämnade en kravlista på saker vi ville ha samt efterfrågade ett förslag på hur de rent manskaps- och kostnadsmässigt kunde lösa det här. Det gjorde MS&L bäst.
Turkish Airlines har sedan ett par år tillbaka jobbat i olika länder och har i Sverige redan jobbat en del med pr och varumärkesbyggand, vilket de dock inte har gjort i Norge.
– Där har vi heller inte funnits lika länge och har därför ett annat utgångsläge i att berätta om vilka vi är. MS&L ska hjälpa oss som jobbar här med nya idéer och större nätverk.
– Där har vi heller inte funnits lika länge och har därför ett annat utgångsläge i att berätta om vilka vi är. MS&L ska hjälpa oss som jobbar här med nya idéer och större nätverk.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.