För tredje året i rad arrangerar Microsoft "Jobba hemma-dagen" som en del i långkörarkampanjen "Det nya arbetslivet". It-jätten vill visa att ny teknik möjliggör en mer flexibel arbetssituation och att det går lika bra att jobba hemifrån som att sitta på kontoret. 
 
I år är det Microsofts marknadschef Karin Zingmark som står för inbjudan och hon kommer upplåta sitt hem för att visa hur bra det går att jobba hemifrån. Åtagandet inkluderar kaffekokning och att bjuda på lunch och wifi. 

– Det blir premiär för mig och det känns rätt spännande, säger Karin Zingmark. 

Karin Zingmark hoppas att personer som är intresserade av marknadsföring och kommunikations ska anmäla sig. Huset rymmer upp till 10-12 gäster, uppskattar hon. 

– Det skulle vara roligt om det kom ett gängkommuniktionsnördar som har samma passion som jag för det som är digitalt och socialt. Då kan vi säkert utbyta idéer och ha spännande diskussioner. 

Och alla kommer behöva Microsoft-produkter för att kunna jobba hemifrån, förstås?
– Haha nej, man får använda sig av precis vad man vill. 

Förra året anmälde sig 140 företag till Microsofts event och lät personalen stanna hemma. Jobba hemma-dagen går av stapeln 26 mars.

Oscar Örum