Grundarna av kommunikationsbyrån är Manuel Lemholt Berger som lämnar rollen som digital expert på McCann Relations och Martin Bergström som kommer från Lokaltidningen där han varit reporter och webbredaktör.
Enligt delägarna kommer byrån ”specialisera sig på rådgivning samt idé- och konceptutveckling i egna och köpta kanaler. Mplusm erbjuder tjänster inom bland annat insikt och analys, digital kommunikation, marknads-pr och stragisk kommunikation, men även produktion för digitala kanaler.”
Varför startar ni byrån?
– Jag och Martin har känt varandra väldigt länge och har diskuterat det här ett bra tag. Vi kommer från olika bakgrunder och vi ser att det finns en potential i regionen och vi har något att erbjuda, säger Manuel Lemholt Berger.
Varför lämnade du McCann?
– Jag var inom McCann i över två år och kände att det var dags att göra det som jag och Martin hade pratat om länge.
Varför är det viktigt med närheten till kontinenten?
–Vi inriktar oss på Öresundsregionen där vi har bra lokalkännedom. Vårt fokus ligger på Sverige.
Hur ser det ut på kundfronten?
– Vi diskuterar varken kunder eller omsättning i nuläget.
Ska ni konkurrera ut Grayling och Aspekta i regionen?
– Vi är specialiserade på rådgivning och idé- och konceptutveckling i egna och förtjänade kanaler och arbetar väldigt digitalt. Sett till det tror jag Aspekta snarare blir en branschkollega. Grayling sysslar till viss del med det vi gör, men jag tror att vi kompletterar varandra väldigt bra på marknaden.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...