Max väljer Christina Saliba & Co
Sju av Sveriges "bästa" pr-byråer var inbjudna i pitchen, berättar Max marknadschef Anders Forssten. Av dessa valdes fyra byråer som fick presentera en plan utifrån Max utmaningar för 2013. Av dessa gick två till fina
Sju av Sveriges "bästa" pr-byråer var inbjudna i pitchen, berättar Max marknadschef Anders Forssten. Av dessa valdes fyra byråer som fick presentera en plan utifrån Max utmaningar för 2013. Av dessa gick två till final.
– Man vet att båda byråerna klarar uppdraget och även om vägen fram till finalen varit formell, är det magkänslan som får väga in. Mindmakers hade en bra kombination av kreativitet, senioritet och dessutom kunskap inom krishantering. De var egentligen vassast på de flesta parametrar.
Ni valde Mindmakers, en ganska oetablerade och liten byrå?
– Det är inte alltid vilka som står på skylten som är avgörande utan vilka som är med i teamet. Vi bedömde dem som jämnstarka även med större byråer.
Hur mycket spelade det in att Max tidigare har jobbat med Christina Saliba?
– Vi har jobbat med ett 15-tal pr-konsulter genom åren. Alla i pitchen bedömdes utifrån samma kriterier. Det är klart att hon känner till Max, men det är den samlade kompetens som avgör.
Hur ska ni jobba med pr under 2013?
– Det är tämligen oförändrat. Vi har ett antal pr-kampanjer vi jobbar med. Så vi har ingen superspecifik kampanj på gång. Vi jobbar på.
– Det är tämligen oförändrat. Vi har ett antal pr-kampanjer vi jobbar med. Så vi har ingen superspecifik kampanj på gång. Vi jobbar på.
Utmaningen?
– Vi möter förra årets momssänkning som gav en kraftig försäljningsuppgång. Vi har laddat alla kanaler för att möta förra årets siffror.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.