Marknadsföreningen hjälper Stepstone nå ut bredare
Den nya sajten samlar alla lediga jobb inom marknadsföring och kommunikation. I ett samarbete med Marknadsföreningen i Stockholm kommer jobbannonser från Stockholm, Uppsala och Södermanlands län dessutom att dyka upp på föreningens sajt.
Syftet är bland annat att nå ut till inte bara aktiva utan också passiva jobbsökare, som är en grupp som Stepstones kunder efterfrågar.
– Det h&au
Den nya sajten samlar alla lediga jobb inom marknadsföring och kommunikation. I ett samarbete med Marknadsföreningen i Stockholm kommer jobbannonser från Stockholm, Uppsala och Södermanlands län dessutom att dyka upp på föreningens sajt.
Syftet är bland annat att nå ut till inte bara aktiva utan också passiva jobbsökare, som är en grupp som Stepstones kunder efterfrågar.
– Det här är ett sätt att möta det behovet. Vi har många marknads-, kommunikations- och mediejobb hos oss som vi vill nå ut till en bredare målgrupp med, säger Stepstones marknadschef Charlotte Ulvros.
Marknadsföreningen i Stockholm ska även bidra med redaktionellt innehåll till sajten. Exakt hur den ekonomiska uppgörelsen ser ut mellan Stepstone och Marknadsföreningen vill Charlotte Ulvros inte gå in på.
– Men det är snarare Marknadsföreningen som tjänar pengar på det, säger hon.
Den nya sajten är en i raden av nischsajter som Stepstone på senare tid lanserat och som samlar alla yrken inom specifika branscher.
– Det är något som våra företagskunder frågar efter. De vill kanske inte att ett marknadsjobb ska synas bland exempelvis säljjobb, utan finnas i sitt branschsammanhang, säger Charlotte Ulvros.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.