– Det finns många anledningar till att vi inlett ett samarbete. Polhem finns i flera länder och Make Up Store är ett internationellt företag, det tror jag var en viktig del i beslutsfattandet. Dessutom vet Mika Liias, vd för Make Up Store, vad vi går för eftersom han och jag jobbat ihop innan. Företaget var kund hos Bindefelds pr-byrå där jag arbetat tidigare. Det här ska bli väldigt kul, Make Up Store är kända för sina spektakulära pressevent. Journalister och stylister gillar märket, det brukar vara krig om platserna till pressvisningarna, säger Alexandra Öfwerman, Sverigechef för Polhem pr.
Vad har ni för mål med samarbetet?
– Det finns givetvis väldigt tydliga mål i vad vi ska leverera pr-mässigt. Vi vill att Make Up Store ska få så mycket medialt utrymme som det bara går. Målet för oss som byrå är att få representera företaget i alla länder vi är aktiva inom. Även om detta är ett mastigt kontrakt eftersom det innehåller både person-pr för Mika Liias, presslån och produkt-pr så hoppas vi på ett samarbete som sträcker sig över landgränserna.
Kan du avslöja något?
– Företaget har någonting väldigt unikt på gång. Den fjärde december öppnar ett nytt showroom som är något i hästväg. Jag får inte säga mycket mer. Jag kan möjligen avslöja att det har en om väldigt internationell touch och appellerar på alla sinnen. Mika Liias reser otroligt mycket så han får inspiration från världens alla hörn, det märks i hans arbete.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...