• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

24 Jun 2013

Ledarna laddar med mingelkurs och eget hus

Ledarna har hyrt Restaurang Trädgårn och döper om den till #ledarnashus, som är tänkt att bli "arenan för ledarskap och chefer i Almedalen". Förbundet har också tagit fram en grafisk profil för insatsen i Almedalen. Ledarna håller elva seminarier och paneldiskussioner som ska lyfta "frågor som påverkar chefernas vardag" koncentrerat på lönebildning, chefsförsörjning, jämställdhet och hållbara chefer.

Ledarna har hyrt Restaurang Trädgårn och döper om den till #ledarnashus, som är tänkt att bli "arenan för ledarskap och chefer i Almedalen". Förbundet har också tagit fram en grafisk profil för insatsen i Almedalen. Ledarna håller elva seminarier och paneldiskussioner som ska lyfta "frågor som påverkar chefernas vardag" koncentrerat på lönebildning, chefsförsörjning, jämställdhet och hållbara chefer.
 
Redan innan Almedalsveckan har ett 20-tal medarbetare på fackförbundet Ledarna gått en mingelskola.
 
‑ De fick lära känna vårt digra Almedalsprogram. Var och en fick olika seminarier att sälja in på kollegorna. Våra kollegor är vana minglare, men det vi vill hjälpa dem med är att ta steget och se möjligheterna i att hitta helt nya kontakter, säger Fredrik Gustafsson, pr-specialist på Ledarna.
 
Kan du berätta lite om de tips ni lärde ut?
‑ Glöm inte visitkorten, rör på dig och försök träffa många under ett mingel, bjud in andra till samtal.
 
Vilka minglar ni helst med?
‑ Ledarna är i Almedalen för att vara chefernas röst i debatten – så vi minglar gärna med arbetsmarknadens parter, politiker och andra beslutsfattare. Det vi helst vill prata om är lön och ledarskap.
 
Vem skulle du helst vilja träffa på ett mingel?
‑ Barack Obama, men jag tror inte att han dyker upp i Almedalen

oskar

rahlenoskar@gmail.com

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Almedalen

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2015-07-16, 21:23

Ägarfakturering håller vinsten nere i Sirén

Nettoomsättningen ökade med 2,7 procent till 15,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet minskade dock till mindre än en fjärdedel, från 3,3 miljoner till 723 000 kronor. Ägarnas egna bolag fakturerade Sirén 2 miljoner kronor, vilket drog ner rörelseresultatet. Ägarna tar även ut 600 000  kronor av vinstmedlen. Personalstyrkan ökade från 13 till 14 snittanställda. 

Almedalen
2014-05-19, 05:27

New Republic vill vara hållbarast i Almedalen

Byrån har skaffat en egen lokal på Strandgatan där byråns kunder och andra ordnar ett 15-tal seminarier, varav minst tio där temat är hållbarhet. Bland arrangörerna finns Akademiska hus, Svanen, Fores i form av 2030-sekretariatet och Naturskyddsföreningen.

Almedalen
2014-04-29, 11:00

Hetast i Almedalen söker värmetåliga jurymedlemmar

– Hetast i Almedalen har verkligen börjat sätta sig. Nu är det en etablerat och vi får redan frågor om tänkbara vinnare, säger Hanna Berheim, konsult på Westander.   Nu vill Westander fylla på jurygruppen med ytterligare två namn och öppnar upp för en fri nominering.

Almedalen
2014-04-28, 12:18

Unibet chockdebuterar i Almedalen – 20 man på plats

Det privatägda spelbolaget och huvudkonkurrenten till statliga Svenska Spel ska dock inte i första hand prata om spelmonopolet, förklarar Unibets samhällschef Peter Alling.   – Vi tänker inte stanna i den lilla frågan. Frågan om spelmonopolet har de flesta hört till leda.   I stället ska Unibet bygga en arena för diskussion om den framväxande digitala tjänste- och underhållningsmarknaden, bland annat via ett eget tält på plats.

Almedalen
2013-09-19, 07:01

Think Image chartrar färja till Almedalen

Båten ska lägga till i närheten av Destination Gotlands terminal. Den avseglar den 28 juni från Stockholm till Visby och återvänder på fredag i Stockholm. Priserna ligger på 895 kronor per natt.   – Vi har sett hur dyrt och trångt det har blivit i Almedalen. Men Almedalen är till för alla och hur det ska kunna expandera har varit en springande punkt, säger Think Images vd Magnus Holmberg.

Almedalen
2013-06-29, 18:42

Politikerna som vill sitta i cell för Dawit

Kampanjen är beställd via stödkommittén Free Dawit i samarbete med Expressen, Författarförbundet, Journalistförbundet, Publicistklubben, Reportrar utan gränser, Svenska PEN, Sveriges Tidskrifter och Utgivarna. JMW jobbar mer eller mindre pro bono. Kampanjen som har utvecklats av JMW-konsulten Brit Stakston bygger på att Almedalsbesökare ska sitta i fängelse i en cell i Visby.

Almedalen
2013-06-29, 06:07

Handelskammaren: Affärslivet är medlemåttigt i Västsverige

Västsvenska Handelskammaren bland 500 av cirka 3 000 internationella personer i regionen med tidsbegränsade kontrakt. Svarsfrekvensen låg på 21 procent. Undersökningen är gjord med tanke på att näringslivet internationaliserats och att det gäller för regionen att vara attraktiv för utländsk kompetens.

Almedalen
2013-06-28, 19:53

Reformklubben låter fler sponsra Debatt-SM

Tidigare har LO kört formatet och korat vinnare som Eric Sundström och Ali Esbati. Förra året körde Lärarnas Riksförbund Debatt-SM, medan det i år fyra deltävlingar med vardera åtta tävlande och vardera sponsor som har fått välja debatt-ämne.   ‑ I år gör vi det större och på riktigt och erbjuder fler att vara med, säger Daniel Färm.

Almedalen
2013-06-28, 12:37

Markus Uvell (timbro): Seminarier tillför inget

Enligt Markus Uvell deltar Timbros olika projektledare på ett 20-tal seminarier, ”allt ifrån arbetskraftsinvandring till religionens roll i politiken”. Men det är inte i paneldiskussionerna tankesmedjan lägger krutet och några egna seminarier arrangeras inte.   – Överlag tycker jag att själva poängen med Almedalen uteslutande handlar om nätverkande. Det finns en handfull intressanta seminarier men de flesta är mest utfyllnad som inte tillför något.

Almedalen
2013-06-28, 12:18

BMW maximerar Mini-flottan efter twitterkampanj

Under twitterkampanjen med hashtaggen #MINIFIXAR letar BMW uppdrag åt sina Mini-bilar, som vad gäller varumärket vill vara inte bara vara en bil utan också en kompis. BMW har fått en hel del förfrågningar och bland annat fått ordna fram flera cyklar åt Almedalsbesökare, berättar Jens Reichert, marknadschef för MINI i norra Europa.

Almedalen
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling –…
  • Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå
  • Tre petar två tungviktare
  • Valet av M-ordförande i Stockholm – det står på spel
  • Riksbankens kommunikation hamnar hos it-bolag

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram