Under twitterkampanjen med hashtaggen #MINIFIXAR letar BMW uppdrag åt sina Mini-bilar, som vad gäller varumärket vill vara inte bara vara en bil utan också en kompis. BMW har fått en hel del förfrågningar och bland annat fått ordna fram flera cyklar åt Almedalsbesökare, berättar Jens Reichert, marknadschef för MINI i norra Europa.
‑ Kampanjen var tänkt för själva Almedalsveckan, men redan innan har vi fått bra respons och massor av bokningar. Vår tanke är att verkligen hjälpa till på plats i Almedalen där det finns stora logistiska utmaningar.
BMW kör därför över ytterligare två bilar.
‑ Då har vi fyra bilar på plats. Det är en positiv start på kampanjen. Det är vår första Twitterkampanj för Sverige och vi tycker att den passar jättebra för varumärket.
Hur ska ni sälja mer bilar med hjälp av kampanjen?
‑ Vi vill ju berätta vårt story och öka kännedomen om varumärket. Kampanjen ska leda till att visa att Mini finns och att det är ett speciellt varumärke.
‑ Vi vill ju berätta vårt story och öka kännedomen om varumärket. Kampanjen ska leda till att visa att Mini finns och att det är ett speciellt varumärke.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...