• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

10 Oct 2025

Kreativt efter tillväxt på Haus – fyra nya medarbetare

Kommunikationsbyrån Haus skrudar om sitt affärsområde Grow till Creative och anställer fyra nya konsulter.

– Vår ambition är att erbjuda en modell där vi på samma gång kan vara en del av kundens vardag och tillföra kreativ höjd. Namnet Haus Creative fångar den positionen bättre och visar på vårt uppdrag; att leverera relevant och effektiv kommunikation tillsammans med våra kunder, säger Frida Asante, byråchef

Ger ni helt upp tillväxt-rådgivningen?
– Nej, vi ser det fortfarande som en viktig del. Men vår kärna och grund är kreativitet, den är alltid utgångspunkten för tillväxt.

Vilken position vill ni ta som kreativ byrå?
– Vi vill vara en liten, snabbfotad och prestigelös byrå som levererar hög kreativitet med kraft och precision. Vi krokar enkelt arm med våra kunders befintliga team, och arbetar nära tillsammans för att skapa verkligt värde. Vi bryr oss om slutresultatet på riktigt och om kundens affär, och vår styrka ligger i att kombinera nytänkande idéer med genomförandekraft som ger både effekt och kvalitet.

Vilka kollegor / konkurrenter ser ni?
– Vi ser både mindre, nischade kreativa byråer och större fullservicebyråer som konkurrenter, men också inhousebyråer. Ofta har inhouse-team en stark förståelse för sitt varumärke och sin affär, men vi märker att de samtidigt uppskattar det externa perspektivet och den kreativa injektion vi kan bidra med.

På kundlistan står bland annat Axfood, Hemglass, Lyko, Amanda AI, Länsförsäkringar Bergslagen och Mörby Centrum.

Fyra nya medarbetare går in i teamet som består av drygt 15 medarbetare:

* Josephine Helleblad Gustafsson, kundansvarig, kommer senast från rollen som marknadschef på Ur & Penn.

* Hanna Grivans, projektledare, produktionsansvarig och ai-lead, med en bakgrund inom Ica, Klingit och Visual Art.

* Britta Wikman, social medier-expert och projektledare, kommer från Creator Studio.

* Emma Johnson, grafisk formgivare och motion designer, som kommer från Folket Sthlm.

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Affärer

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-11-12, 07:46

Sverige drar ner på lobbyister i USA

De svenska företagen ökar sin lobbyspendering i USA men minskar antalet lobbyister.

Affärer
2025-11-11, 09:54

Medieköpen ner under mediebyråernas viktigaste månad

Oktober är traditionellt den månad då mediebyråerna köper mest reklamutrymme åt sina uppdragsgivare. I år minskade köpen, dock marginellt. Det visar Mediebyråbarometern från Sveriges Mediebyråer.

Affärermedier
2025-10-31, 07:02

Prioritys nya vd prioriterar tydlighet

Pr-byrån Priority har anställt en riktig byråräv som ny vd. Högst på agendan står att tydliggöra byrån.

Affärerpr
2025-10-30, 11:44

The Swedish Thing blir byrå för civilsamhället

The Swedish Thing, startade 2023 som en pa-byrå med S-stämpel. Nu tar byrån en ny position som det som kan vara Sveriges första civilsamhällesbyrå.

Affärerlobbyingpr
2025-10-29, 08:28

Donald Trump gör LO rikt

Med USA president Donald Trumps politik fick den fackliga centralorganisationen LO ett uppsving i sin finansportfölj under 2024.  

Affärerarbetsmarknad
2025-10-27, 06:29

Fredrik Reinfeldt halverar intäkterna – ökar marginalen

Den förra statsministern och partiledaren (m) Fredrik Reinfeldt halverade intäkterna i sitt konsultbolag under det senaste räkenskapsåret (brutet 1 april) men ökade vinstmarginalen.

Affärer
2025-10-21, 07:31

Omsättningsrekord men fortsatt förlust för Omni

Schibsteds nyhetsaggregator Omni har inte gått med vinst sedan 2020. Men under 2024 slog företaget i alla fall omsättningsrekord.

Affärermedier
2025-10-14, 10:23

Mediebyråerna ökar köpen – men traditionella medier tappar

Efter fyra månader med minskade köp av reklamutrymme ökade medlemmarna i Sveriges Mediebyråer sina investeringar under september. Men ökningen ligger hos de nya digitala kanalerna.

Affärermedier
2025-10-13, 12:25

PPP-partner blir fotbollskom-chef – startar byrå

En tidigare vd för en pr-byrå och en partner i byrånätverket PPP, kliver in som tillförordnad kommunikationschef för Svensk Elitfotboll och passar på att starta en egen byrå.

Affärerarbetarrörelser
2025-10-13, 12:12

Spansk byrå köper nederländsk some-byrå med kontor i Stockholm

En global social first-byrå, grundad i Madrid, köper den nederländska sociala medier-byrån Teams5pm, som finns på plats i Stockholm.

Affärer
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 11:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 11:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 13:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief 35: Brottsmisstänkt utgav sig som…
  • Sex nya i SDs styrelse
  • SD-styrelsen avslår nästan alla motioner inför landsdagarna
  • Veckans Brief 36: Myndighet köpte pr för miljoner…
  • Kulturhuset och Storkyrkan lanserar Magdalena…

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram