– Vår ambition är att erbjuda en modell där vi på samma gång kan vara en del av kundens vardag och tillföra kreativ höjd. Namnet Haus Creative fångar den positionen bättre och visar på vårt uppdrag; att leverera relevant och effektiv kommunikation tillsammans med våra kunder, säger Frida Asante, byråchef
Ger ni helt upp tillväxt-rådgivningen?
– Nej, vi ser det fortfarande som en viktig del. Men vår kärna och grund är kreativitet, den är alltid utgångspunkten för tillväxt.
Vilken position vill ni ta som kreativ byrå?
– Vi vill vara en liten, snabbfotad och prestigelös byrå som levererar hög kreativitet med kraft och precision. Vi krokar enkelt arm med våra kunders befintliga team, och arbetar nära tillsammans för att skapa verkligt värde. Vi bryr oss om slutresultatet på riktigt och om kundens affär, och vår styrka ligger i att kombinera nytänkande idéer med genomförandekraft som ger både effekt och kvalitet.
Vilka kollegor / konkurrenter ser ni?
– Vi ser både mindre, nischade kreativa byråer och större fullservicebyråer som konkurrenter, men också inhousebyråer. Ofta har inhouse-team en stark förståelse för sitt varumärke och sin affär, men vi märker att de samtidigt uppskattar det externa perspektivet och den kreativa injektion vi kan bidra med.
På kundlistan står bland annat Axfood, Hemglass, Lyko, Amanda AI, Länsförsäkringar Bergslagen och Mörby Centrum.
Fyra nya medarbetare går in i teamet som består av drygt 15 medarbetare:
* Josephine Helleblad Gustafsson, kundansvarig, kommer senast från rollen som marknadschef på Ur & Penn.
* Hanna Grivans, projektledare, produktionsansvarig och ai-lead, med en bakgrund inom Ica, Klingit och Visual Art.
* Britta Wikman, social medier-expert och projektledare, kommer från Creator Studio.
* Emma Johnson, grafisk formgivare och motion designer, som kommer från Folket Sthlm.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

