Kampanjen utvecklad av pr-byrån Archetype och kommunikationsbyrån The Amazing Society i Sverige. Mediebyrå är Publicis.

Reklamidén är bygger ”på människors strävan att hela tiden utvecklas genom att våga testa sina gränser”.

Liksom andra företag, som Apple, Tiktok och Adobe, vill Lennovo vara hemvisten för ”kreativitet och skapande”. Det kinesiska företaget har i det syftet anlitat cyklisten Jenny Rissveds, parkouraren Oliver Nordin och filmfotografen Daniel Riley. De ska berätta en varsin story om hur de har kommit dit de är genom att ”flytta fram sina gränser, testa nytt”.

”Motorola vill göra banbrytande teknik tillgänglig för alla människor och hjälp dem att flytta gränser”, kommenterar Peter Lundkvist, nordisk marknadschef på Lennovo.

Kampanjen rullas ut nu under december och visas på Facebook, Instagram, TikTok och Youtube.

”Målet är brand awareness, samt produkt-awareness och i samband med det förmedla den här kopplingen mellan teknik och hur vi skapar oss själva som personer”, berättar Johanna​ Hellstrand, pr-konsult på Archetype, via mejl.

Finns det några siffror för kampanjmålen?
”Nej vi har inga siffror på det som vi kan kommunicera”.

arbetsgrupp
Motorola
Peter Lundkvist

Archetype
Isabelle Evers
Johanna Hellstrand

The Amazing Society
Robin Hallgren
Sara Hadgu
Ozkar Hamberg
Henrik Jansson
Markus Björk

Society Icon
Marcus Börjel
Viktor Redéen