Friends Agenda har sedan starten 2009 ökat omsättningen kraftigt. Förra året hamnade siffran på 17,6 miljoner kronor. Samtidigt har byrån också fått in fler och fler kunder, senast i höstas Roslagsvatten, Kista Science City och Micki Leksaker.
Nu rekryterar byrån fyra juniorkonsulter, som fått genomgå tuffa tester där de bland annat fick presentera en kommunikationsplan.
– Det handlar både om att vi fått in nya kunder, men också om att vi kommit in i en fas rent utvecklingsmässigt där vi ser att vi behöver fler juniorer eftersom vi jobbar på ett lite annorlunda sätt, berättar byråns vd Sara Morge.
Tre av rekryterna är redan på plats:
• Anna Anderberg kommer senast från Stylight i München där hon jobbbat med SEO, PR och content marketing. Hon har en master i Strategic Public Relations från universitetet i Sydney och har tidigare också jobbat på Ogilvy i Sydney.
• Christine Gouldthorp är utbildad digital strateg med inriktning mot marknadskommunikation, webbanalys och digital affärsutveckling. Hon har också en kandidat i företagsekonomi.
• Elin Andersson, som har en bakgrund inom csr och hållbarhetsarbete, kommer närmast från Telenor och ska på Friends Agenda jobba med förändringskommunikation.
I höst börjar även Isabella Kåge som värvas från Rita Platzer PR där hon jobbat med medierelationer och konsument-pr inom lifestyle och hälsa.
– Tidigare har vi mest sålt senior kompetens, men när uppdragen blir längre och vi behöver genomföra fler saker och inte bara ta fram strategier, då behövs fler duktiga juniorer som kan hjälpa till med att få saker gjort och komma med nya kreativa aspekter, fortsätter Sara Morge.
Med Isabella Kåge har Friends Agenda nu 22 medarbetare. Snart ska också fler nyrekryteringar presenteras.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.