Deportivo tog två guld i klasserna årets massmediekampanj och årets experimental, båda för kunden Unicef.
På Deportivo jobbar för övrigt Ola Fernvall som är juryordförandes Eva Fernvalls brorson. Något som hon ska ha tagit upp med juryn.
 
– Absolut. Det var det första jag gjorde. Men det ansågs inte vara jäv.
Tvåa bland byråerna kom Prime som i år fick nöja sig med ett guld och ett silver, båda för Civil rights defenders.
 
medaljligan
1. Deportivo     2G                     
2. Prime  1G 1S
3. AIK, Hero, Plakat, Saatchi & Saatchi, Fanclub  1G                
4. Greenhill, Rippler  2S
5. Volontaiere , Wenderfalck  1S                                                  1
G=guld, S=silver

vinnarligan

årets experiential marketingkampanj
Guld: Deportivo med ”Sweat for water” för UNICEF och Gothia Cup
Silver: Rippler med ”För en mänskligare stad” för Stockholms Stadsmission
årets integrerade kampanj
Guld: Hero Kommunikation med ”Bonde på köpet” för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
årets massmediekampanj
Guld: Deportivo och Forsman & Bodenfors med ”Likes kan inte rädda liv” för UNICEF
Silver: Prime med ”Civil Rights Captcha” för Civil Rights Defenders           
årets word-of-mouth-kampanj
Guld: Saatchi & Saatchi Stockholm med ”The Live Quiz Release” för Föreningen Popaganda/Luger
Silver: Greenhill Relations med ”Unionens digitala strejkvakter” för Unionen
årets samhällsinformationskampanj
Guld: Plakat med ”Jämställdhetsskatt” för Jämställdhetsutskottet Umeå kommun
Silver: Volontaire med ”Byt Lön” för Kommunal
årets nyskapare
Guld: AIK Think Tank med ”Paint it Black” för AIK Fotboll
Silver: Greenhill Relations med ”Unionens digitala strejkvakter” för Unionen
årets kampanj i sociala medier
Guld: Prime med ”Civil Rights Captcha” för Civil Rights Defenders
Silver: Rippler och DDB med ”You´ll never wear that again” för Stockholms Stadsmission
årets konsumentkampanj 
Guld: The Fan Club med ”ToolPool” för Malmö Järnhandel
Silver: Wenderfalck med ”Sambotestet” för Fastighetsbyrån
årets rookie
Maria Fabricius, Mindmakers
 
En längre artikel om pr-byråernas metoder för hur de redovisar räknar räckvidder för sina tävlingsbidrag finns i den senaste utgåvan av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief.