
Vinnare är Operation AID, som på plats i Visby har ungdomar från Ukraina som visar sina färdigheter i att rädda liv efter Ryska attacker.
motivering
Operation AID tog Almedalen med känslostorm och visade en vardag som ingen ungdom ska behöva uppleva. Men Operation AID visade också vikten av att vara på plats och att det går rusta sig mot ondskan och rädda liv och att dessa kunskaper ger hopp och stolthet bland ukrainska ungdomar.
kriterier
Priset går till den aktör som effektivast har fört ut sitt budskap under Almedalsveckan.
Juryn beaktar särskilt innovativa metoder och tillvägagångssätt.
juryn för Årets aktivering i Almedalen sitter:
Joanna Abrahamsson, kommunikationschef, IF Metall
Rolf van den Brink, chefredaktör på Dagens Opinion, ordförande
Niclas Karnhill, pr-chef, Lantmännen
Roshanak Fatahian,kund och DEI-chef på Nord DDB
Mattias Rådström, presschef, Saab
Julia Klinte, partner, Downtown Advisors
Joakim Trovik Johansson, rådgivare, The Swedish Thing
Jessica W Sandberg, pr-expert, Besvärlig sedan 1977
Ida Östensson, generalsekreterare, ChildX
Malin Otterström, kommunikationschef, JCDecaux
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...