För drygt ett år sedan vann Mindmakers efter en utdragen pitch uppdraget. Detta efter att Christina Saliba, som tidigare hade jobbat med Max, hade äntrat byrån. I mitten av november bytte Burger King reklambyrå från Shout till Berntzon Bylund.
 
Vad har hänt sedan dess?
– Det är inget mer som har hänt än att Max har sagt upp avtalet. De gör det för att Berntzon Bylund fått in Burger King. Max tycker inte att det är okej. Det är inte mer än det, säger Christina Saliba, delägare i Mindmakers.

Vad betyder för er?
– Självklart är det jättetråkigt. Det är även tråkigt för mig personligen eftersom jag har jobbat väldigt många år med Max. Man jag respekterar självklart Max beslut.
 
Vad betyder det för byrån?
– Det är klart att Max har varit en stor kund, men 2013 har också varit en ett väldigt bra år för Mindmakers och byrån har en god ekonomi. Detta påverkar inte ekonomin nämnvärt och vi ska växa ytterligare i vår.