Det politiska motståndet mot elsparkcyklar växer i Sverige och nu går estländska Bolt ut med en kampanj som ska få användarna att parkera sina cyklar bättre.

Det är kampanjen “Art of Parking” som nu kommer till Sverige. Den ska enligt Bolts marknadschefi Sverige, Hedda Broman, skapa ”en positiv association till att parkera scootrar rätt”.

”Användare kan idag hitta information om scooter parkering på våra olika plattformar men vi insåg att det behövs intresseväckande innehåll för kunna ändra på ett beteende”, berättar hon via mejl.

Kampanjen bärs av influerare som Vanessa Tryde, Emma Grann, Evelina Lind och Paul Edwards.

“Art of Parking” vill vi med kreativt innehåll att scooter användare ska få en positiv association till att parkera scootrar rätt. Användare kan idag hitta information om scooter parkering på våra olika plattformar men vi insåg att det behövs intresseväckande innehåll för kunna ändra på ett beteende.

Kampanjen har tagits fram inhouse, men pr i Sverige sköter Cloudberry.