Det politiska motståndet mot elsparkcyklar växer i Sverige och nu går estländska Bolt ut med en kampanj som ska få användarna att parkera sina cyklar bättre.
Det är kampanjen “Art of Parking” som nu kommer till Sverige. Den ska enligt Bolts marknadschefi Sverige, Hedda Broman, skapa ”en positiv association till att parkera scootrar rätt”.
”Användare kan idag hitta information om scooter parkering på våra olika plattformar men vi insåg att det behövs intresseväckande innehåll för kunna ändra på ett beteende”, berättar hon via mejl.
Kampanjen bärs av influerare som Vanessa Tryde, Emma Grann, Evelina Lind och Paul Edwards.
“Art of Parking” vill vi med kreativt innehåll att scooter användare ska få en positiv association till att parkera scootrar rätt. Användare kan idag hitta information om scooter parkering på våra olika plattformar men vi insåg att det behövs intresseväckande innehåll för kunna ändra på ett beteende.
Kampanjen har tagits fram inhouse, men pr i Sverige sköter Cloudberry.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd