Bokus förnyar varumärket med content-byrå

Bokhandeln Bokus tar sin kommunikativa plattform ”Nästa upplevelse väntar” vidare.
Plattformen utvecklades 2019 med syfte att presentera läsupplevelser för story-konsumenterna. Contentbyrån Spoon tog fram plattformen och har också fått förtroendet att utveckla den vidare.
Spoon har jobbat med plattformens grafiska identitet, mallar, bildmanér, format och att har förädlat den kommunikativa idén. Plattformen ska också vara bredare och mer varumärkesbyggande. Plattformen har också fått undertemat ”Från fantasi till verklighet”.
”Temat bottnar i insikten att folk är svältfödda på resor och upplevelser. Böcker har möjlighet att, om så bara för en stund, erbjuda den verklighetsflykt som vi många har längtat efter det senaste året”, förklarar Linus Lindskoog, kreativ chef på Spoon.
Temat kommer synas både Bokus egna sociala kanaler och även som köpt reklam.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.