Åkestam Holst, som är en av Sveriges i särklass största reklambyråer, minskade omsättningen med 5,5 procent till drygt 300 miljoner kronor. Byråintäkten ökade med 18 procent till 147 miljoner kronor.
Rörelseresultatet ökade med 43 procent till 12,0 miljoner kronor. Rörelsemarginalen ökade med 1,4 procentenheter till 8,2 procent.
Personalkostnaden ökade med 7,6 procent till 98,6 miljoner kronor för personalstyrkan som ökade från 78 till 93 snittanställda.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...