
”Så kan vi inte ha det” och ”600 000 goa göteborgare förtjänar bättre” skriks det ut från digitala utomhustavlor kring området för Svenska Mässan i Göteborg där Socialdemokraterna håller sin kongress.
Dessa paroller kompletteras med tre budskap, berättar Niklas Claesson, chefsombudsman i Göteborg för Moderaterna:
– Av de tio sämsta grundskolorna i Göteborg drivs fem av Göteborgs stad baserat på statistik över hur många som lämna skolan utan godkända resultat.
– Vi har fått färre uteserveringar i år, för att man har dragit in tillstånd och höjt avgifter, det har blivit en tråkigare stad.
– Kön med barn och unga till ungdomspsykiatrin växer och man lägger ner mottagningar.
Så varför kör ni denna kampanj?
– Socialdemokraterna och vänstern styr ju i Göteborg och Västra Götaland-regionen. När Socialdemokraterna kommer till Göteborg vill vi passa på att göra lite konsumentupplysning av utfaller här och berättar att S faktiskt styr här, säger Niklas Claesson och lägger till:
– Men vi vill även rikta oss till dem som besöker och bevakar S-kongressen.
Kampanjen går helt på digitala utomhustavlor, med hjälp av mediebyrån Gorgeous Media.
– År 2022 fanns få (digitala) tavlor och det var lite nytt. Nu finns de i alla städer. Det blir framförallt kostnadseffektivt och man kan snabbt göra ändringar och styra dem dynamiskt under dagen efter hur folk rör sig.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Vill du vara en nyckelperson i att stärka kommunikationen för Sveriges läkarförbund och skapa värde för våra medlemmar? Har du erfarenhet av webbutveckling och medlemsvård...