Golin Harris är Sofia Heidenbergs tredje byrå. Innan Golin Harris grundade hon Weber Shandwick och dessförinnan startade Sofia Heidenberg Pr-fabriken.
Golin Harris grundade hon 2008. Nu vill Sofia Heidenberg gå vidare.
– Jag är stolt över vad jag åstadkommit tillsammans med mitt team, men nu måste jag vara sann mot mig själv, säger hon.
– Jag är en byggare. Nu känner jag att det är dags för nya utmaningar. På Golin Harris är allt på plats och de stora utmaningarna blir färre och kickarna uteblir, fortsätter hon.
Sofia Heidenberg lämnar vd-postens utan något nytt jobb att gå till.
– Jag har lovat att vara kvar under hösten och avsluta mina åtaganden på Golin Harris. Sedan tänker jag, har jag lovat mig själv och min familj, att ta lite ledigt. Då ska jag bestämma mig för vad jag ska göra. Jag har lite olika spår, men tänker inte fatta några beslut än.
Byrån letar nu en efterträdare till Sofia Heidenberg.
Hur känns det att lämna byrån som du startade?
– Jag känner mig trygg eftersom jag vet att byrån är otroligt välmående med ett fantastiskt team på plats. Vi har en solid kundbas, växer med 25 procent i snitt per år, vi rekryterar till olika positioner. Att ämna en byrå som man startat är självklart fyllt med olika känslor, men jag tycker att förutsättningarna nu är så extremt goda att jag med gott samvete kan ta nästa steg.
– Jag känner mig trygg eftersom jag vet att byrån är otroligt välmående med ett fantastiskt team på plats. Vi har en solid kundbas, växer med 25 procent i snitt per år, vi rekryterar till olika positioner. Att ämna en byrå som man startat är självklart fyllt med olika känslor, men jag tycker att förutsättningarna nu är så extremt goda att jag med gott samvete kan ta nästa steg.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
